Friday, March 4, 2011

c0baaN

Selama 6 tahun sy brada d sbuah skula yg hnya mmpunyai pljar pompuan.Mmg best sgt2 sbb d cni la trjalin ukhwah sejati.Selepas tamat pgajian d cni,sy mula melibatkn diri dlm dunia realiti d mna penuh onak duri & mngenali dunia sbenar.Melalui fb,sy dpt melihat sikap & sifat, pelbagai ragam manusia.Kt fb jgak sy mula brkawan dgn kaum adam stelah 6 tahun mnyepi dr mereka.Amat mncabar bg sy..~mnguji tahap keimanan & nafsu~..Ade la 1 hari,sorang 'mamat' luahkn prasaan kt sy.Wow!!!..hahaha.Sy knal dia mlalui fb.Dia ni kwn abg sy masa skula dulu.Kitorang slalu chat kt fb,tnya kbr..ala mcm kwn2 biase je.Tp hari tu...(dpendekkn citer)
dia  : salam..
saya: wsalam...
dia  : xde mud la ari ni..
saya: nape plak ni?
dia  : serabut la..
saya: nape sbnarnya?
dia  : tgh cari bini tp xde sape yg sudi
saya: owhh..nnt ade la 2 yg sudi
dia  : awk nk x jd bini sy?
saya: hahaha..mna la sy layak..
dia  : lau awk x layak,sy xkn ajak awk jd bini sy.
saya: camne awk tau sy layak?
dia  : yg 2 kita bincang len kali.
saya: len kali 2 bila?
dia  : lps kita kawin la..x penting pon.
saya: tp penting bg sy.
dia  : awk sudi ke x?
saya: ok tp tggu 6 thn lg la..
dia  : lama sgt la.
saya: sy nk study & cari keje dulu.
dia  : ok
saya: kuat kita 'main angin' mlm ni.
dia  : main angin ape?
saya: ye la..ckp bab kawin ni.
dia  : smua 2 luahan prasaan sy kt awk.awk tau pe..
saya: sy tkut awk saje je nk uji sy.
dia  : xde uji2 pon..
Lepas tu,sy istighfar byk2.Mcm x caye pon ade jgak.Sy xtau sejauh mna kebenaran & kejujuran d sbalik luahannya.Bg sy smua ni hnyalah gurauan & mainan nafsu.Jika benarlah stiap patah prkataannya,hnya Allah saje yg tau.Dan jika dia dtakdirkan utk mnjadi teman hidup sy,akn sy trima diri dia seadanya.Biarlah Allah yg tentukn sgalanya.Smua ni sy anggap sbgai ujian & cobaan dr Allah trhadap sy.

No comments:

Post a Comment

♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
"لا يكلف الله نفسا الا وسعها"...
..::..ALLAH tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya..::..♥..ان الله معنا..